
13.11.2019 року до студентів-журналістів Університету державної фіскальної служби України завітала популярна блогерка, журналістка та телеведуча – Аліна Солодка-Доля, яка розповіла про мистецтво самопрезентації.
Гостя акцентувала на тому, як розпочинала свою кар’єру, шукала себе і справу свого життя, а також ділилася досвідом роботи в журналістиці.
Крім цього, блогерка запевнила присутніх, що соціальні мережі – це прекрасний інструмент презентації себе та, навіть, поділилася деякими секретами. Вона переконана, що завдяки соціальним мережам можна сформувати персональний бренд та заробляти чимало грошей. «Якщо правильно і якісно створювати контент соціальних мереж, то вони стануть прекрасним інструментом самопрезентації. Адже, ви сформуєте особистий бренд і це допоможе вам заробляти на рекламі та отримувати пропозиції співпраці від роботодавців», – резюмувала Аліна Солодка-Доля, після чого відповіла на питання присутніх та поділилася секретами побудови успішної кар’єри. «Перше, що ви маєте зробити, – це сісти і написати свої сильні сторони, у чому ваші переваги і які у вас захоплення. Сформуйте чітку життєву ціль та впевнено йдіть до неї», – закликала популярна блогерка.
Наприкінці зустрічі журналістка задала домашнє завдання – зробити якісне intro своїх соціальних мереж.

26 листопада 2019 року на III парі для студентів другого курсу групи ЖБ-18-1 було проведено відкриту бінарну лекцію з дисципліни «Прес-служби та інформаційні агентства світу» на тему «Прес-служба: завдання, принципи та методи діяльності».
Викладач – Інна Веніамінівна Зайцева, к. пед. н., доцент, доцент кафедри журналістики, української словесності та культури ННІ гуманітарних наук Університету ДФС України;
співдоповідач – Тамара Іванівна Маркелова, головний редактор науково-публіцистичного журналу «Оксамит».
На занятті було проаналізовано місце прес-служб у інформаційному процесі, розглянуто використання засобів масової інформації як комунікаційних каналів з метою створення позитивного іміджу органів влади, бізнесових структур, громадських організацій.
Майбутні журналісти ознайомилися із завданнями прес-служб по створенню переважаючого вогнища збудження інформаційного простору, з основами ефективної технології створення такого вогнища збудження, розглянули поняття «аудиторія», динамічність цільової аудиторії та її розподіл за використанням ЗМІ.
Родзинкою заняття були практичні поради головного редактора науково-публіцистичного журналу «Оксамит» Т.І. Маркелової щодо формування власних принципів і методів організаційно-оперативної взаємодії з різними видами ЗМІ; орієнтації у світовому інформаційному просторі; володіння технікою розповсюдження повідомлень, заяв, прес-релізів та інших видів інформаційних матеріалів; знаходження, обробки та використання необхідної інформації, – організація та проведення прес-конференцій, брифінгів; моніторингу інформації тощо.

“Щирому журналісту – щира аудиторія”
23 вересня 2019 року в Університеті ДФС України відбувся майстер-клас Юлії Литвиненко – журналістки та ведучої телеканалу ZIK.
“Наша професія – це повага та любов до людей”, – захоплено почала свою розповідь спікерка.
У ході зустрічі студенти могли не лише почути відповіді на питання, які їх хвилювали, а й перейняти досвід професіонала.
Сама ж пані Юлія мріяла стати перекладачем і робила все задля цього. Відмовила від лінгівістичної професії нашу гостю репетиторка після того, як Ю. Литвиненко перемогла у журналістській олімпіаді. Як вважає сама, несподівано і випадково, але це був “шанс з неба, можливість, якою варто скористатись”.
Спікерка ділилась власними переживаннями: “Буває, доходиш до певної вершини і думаєш: “Ось той Олімп, до якого я прагнув!”, і виникає бажання зупинитися. Ось цього я боюся. Боюся втратити темп”.
Результат зустрічі – проста та водночас важлива для студентів-журналістів формула: безцінний досвід + життєві уроки + можливість подальшої практики на TV – заради цього в Університеті й відбуваються подібні майстер-класи.

Поезії О. Шалак перекладено білоруською і сербською мовами, а сама авторка перекладає твори білоруських поетів. У науковому доробку – монографії «Фольклористична діяльність Андрія Димінського», «Український фольклор Поділля в записах і дослідженнях ХІХ – початку ХХ століття» та близько 60 наукових статей.
Гостя поділилася з майбутніми журналістами секретами професійної майстерності, специфікою роботи журналіста й редактора. Особливо зацікавили студентів розповіді О. Шалак про роботу на телеканалах, зокрема співпрацю з відомими телеведучими Іриною Ванниковою та Оленою Фроляк у програмі «Вікна», Аллою Мазур у програмі «ТСН» тощо.
О. Шалак акцентувала увагу на головних принципах літературного редагування, метою якого є приведення тексту у відповідність із чинними правописними і стилістичними нормами, творча оптимізація задля отримання заданого соціального ефекту. Цікавою для майбутніх журналістів виявилася добірка варіативних слововживань із тлумаченням їх історичного та культурологічного аспектів: торішній – минулорічний, старий – давній, госпіталь – шпиталь тощо.
Під час проведення майстер-класу активно працювала студентська аудиторія. Оксані Іванівні було поставлено велику кількість запитань. Першокурсників передусім цікавило, які моменти в роботі літредактора є найскладнішими, яким чином обирається фактичний матеріал під час підготовки випусків новин, які фактори впливають на формування професійної майстерності журналіста, якими словниками та довідковими матеріалами слід користуватися під час редагування та написання репортажу, під впливом яких чинників формується політика телевізійного каналу, чи існує свобода слова в нашій країні і яка сутність цього поняття.
На прохання студентів О. Шалак читала вірші з власних поетичних збірок «Дика пташка», «Вино неможливого», «При світлі снігів», «Сім високих небес», «Молитва про сад». Студентів зацікавила багатогранна творчість, професійна майстерність, вишуканость мовлення Оксани Шалак.
Високо оцінюючи творчі здобутки О. Шалак, відома письменниця Я. Павличко писала, що її поезія може слугувати цінним матеріалом для вивчення української мови.

02.04.2019 року до Університету ДФС України завітала гостя – телеведуча, радіоведуча, громадський діяч, голова громадської організації «Інститут споживчого права» і просто цікава особистість – Тетяна Михайлівна Шальман.
Тетяна Михайлівна – кандидат філологічних наук зі спеціальності «Журналістика», доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, досвідчений науковець, викладач, редактор, член спілки журналістів України з 1997 року. У її науково-практичному арсеналі – більше 30 наукових статей, 4 науково-методичних посібники, 2 навчальних посібники, а саме: «Основи реклами у сфері освіти», «Посади для фахівців з реклами».
Багатьом українцям відома діяльність Тетяни Шальман на телебаченні, оскільки протягом 10 років вона була автором та ведучою програми «Споживач» на ТРК «Київ» (1999–2009), з 2010 до 2015 рр. була керівником проекту «Всеукраїнська газета «Споживач.інфо», працювала провідним спеціалістом відділу зв’язків з громадськістю Українського науково-дослідного інституту сертифікації, стандартизації та якості продукції, є членом-кореспондентом Міжнародної академії стандартизації.
Вона впевнено крокує своїм журналістським шляхом в унісон зі змінами, які нам диктує щодня життя. І ось уже квітень 2019 року… Яким потрібно бути журналістові, аби «йти в ногу з часом»? Що, на думку відомої журналістки, покладено в поняття «сучасна журналістська етика»? Як вона розуміє поняття «свобода слова»? Що охоплює поняття «професіоналізм журналіста»? На ці та інші запитання отримали відповіді студенти спеціальності «Журналістика» ННІ гуманітарних наук Університету ДФС України, для яких Тетяна Шальман є взірцем – учителем і наставником.
