22 листопада викладачі кафедри фінансів д.е.н., проф. Давиденко Н.М., д.е.н., проф. Гордей О.Д., к.е.н., доц. Білецька О.А., к.е.н., доц. Буряк А.В., к.е.н., доц. Мельничук Г.С., к.е.н., доц. Новицька О.В., к.е.н., доц. Скрипник Г.О., к.е.н., доц. Сокирко О.С., ст.. викладач Шепиленко В.Ю. взяли участь у VI Міжнародному конгресі Товариства навколишнього інтелекту 2023. Робота Конгресу проходила у форматі панельних дискусій, згідно з напрямками.

Відкрила роботу панельної дискусії «Освіта в епоху штучного інтелекту: синергія чи конфронтація» завідувачка кафедри публічних фінансів Державного податкового університету, д.е.н., проф. Давиденко Н.М.

Чи потрібен сучасному університету ШІ? Я думаю, що наразі навіть саме формулювання щодо потреби ШІ в університеті є недоречним! - зазначила спікера.

Університети по всьому світу постійно шукають способи покращити якість навчання та зробити процес освіти більш доступним та ефективним. Однією з інновацій, яка активно впроваджується у вищу освіту, є використання штучного інтелекту як помічника.

Не секрет, що ШІ має ряд переваг, це персоналізоване навчання, допоміжні матеріали, моніторинг прогресу в навчанні, розширені можливості оцінювання навчання.

Світ невідворотно рухається до широкого застосування ШІ. А отже, ми маєте навчитися розуміти цей світ, а не блукати у ньому сліпими. 

Університет не має давати дороговказ «це правильно, а це неправильно». Ви памятаєте, як ще років 10 тому говорили, що вся інформація оновлюється кожні 4 роки, років 3-4 почали говорити про оновлення інформації кожні 2 роки!!! Тому Університет має давати студенту максимально більше прикладів, кейсів, плюсів, мінусів застосування технології.

Ще одна сторона, ШІ дозволяє робити роботу значно продуктивніше для викладача. Він не лише автоматизує деякі процеси, але й створює сприятливе інтелектуальне середовище.

Колись освіта була побудова на запам’ятовуванні фактів, визначень, тепер ми скрізь говоримо про компетентності, студенти мають навчитися застосовувати свої знання і саме тут на допомогу приходить ШІ.

До обговорення долучилися д.е.н., проф. Гордей О.Д., к.е.н., доц.. Новицька О.В.

Що треба в Україні для успішної реалізації ШІ? Це підготовка викладачів, розробка навчальних програм які містять ШІ та співпраця із ЗВО, які мають обміну досвідом та використання найкращих практик.

Використання ШІ в освітньому процесі – це не просто модний тренд, але й практична інновація, яка може покращити навчання та зробити його більш якісним та доступним.

Цікавими були доповіді й інших спікерів: Модернізація освітнього процесу: можливості інструментів на базі штучного інтелекту (Максимова Ірина, к.е.н, доцент, зав. кафедри міжнародних відносин, Державний університет економіки і технологій); Використання інструментів на базі штучного інтелекту в освіті: виклики та можливості (Базилевич Володимир, к.е.н,, доцент, зав. кафедри інформаційних та комп’ютерних систем, Приступа Анатолій, к.т.н, доцент, зав. кафедри електричної інженерії та інформаційно-вимірювальних технологій Національного університету «Чернігівська політехніка»);  Цифрова трансформація освітнього процесу у закладах вищої освіти України (Павлиш Тетяна, к.п.н. доцент Криворізького навчально-наукового інституту, Донецький державний університет внутрішніх справ).