16 - 17 листопада 2023 р.  кафедрою публічних фінансів факультету фінансів та цифрових технологій організовано та проведено Науково – практичний семінар «Професійні компетентності фінансиста в умовах сучасних викликів» з метою підвищення ефективності та якості наукових та практичних навичок, підготовки конкурентоспроможних фахівців з фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.

16 листопада семінар був проведений у змішаному форматі для здобувачів вищої освіти спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Модератором заходу виступила д.е.н., професор, завідувач кафедри публічних фінансів Надія Давиденко, у вступному слові зазначила що в Україні є потреба у висококваліфікованих фахівцях, які будуть конкурентоспроможними на ринку. Звернулась до здобувачів вищої освіти: «Сьогодні ви наші  студенти,  а завтра уже фахівці, саме вам відбудовувати країну після війни та  забезпечувати процвітання  України. Сьогодні наші воїни, наша армія довели що вони найкращі у світі, а завтра вам потрібно буде довести що ви фахівці у своїй галузі номер один».

До обговорення сучасних проблем підготовки фахівців з фінансів були залучені представники а також головні спеціалісти з Міністерства економіки України, Міністерства соціальної політики, Державної аудиторської служби,  органів місцевого самоврядування, страхової компанії, банківських установ, Агро холдингів,  приватних іноземних та вітчизняних компаній, науковці, випускники університету. У науковому заході прийняли участь  близько 150 учасників.

З вітальним словом до учасників науково-практичного семінару звернувся, к.ю.н., доцент, проректор з навчально – методичної роботи  Іван Шемелинець, який зазначив, що світ динамічно змінюється і вимоги, які ставились до фахівців з фінансів п’ять  років тому, на сьогодні уже не актуальні. Запевнивши аудиторію: «Ми все будемо робити, щоб фахівець з фінансів достойно вийшов з нашого університету». До вітального слова долучився д.е.н., професор, декан факультету фінансів та цифрових технологій  Володимир Корнєєв, побажавши учасникам семінару плідної дискусії та конструктивного діалогу.

Із доповіддю: «Soft and hard skills» виступила к.е.н., доцент,  Головний спеціаліст Анна Слободяник, яка представила Департамент сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України.  У своїй доповіді спікерка  закцентувала увагу про компетенції і навички, якими має володіти майбутній працівник департаменту, а саме: мати математико-аналітичні здібності; занання двох і більше мов країн ЄС для ведення документообігу і спілкування; бути комінікабельним; уміти працювати в команді; бути стресостійким.

Головний спеціаліст відділу фінансування соціальних програм Поліна Сеник з Департаменту фінансового забезпечення Міністерства соціальної політики України розповіла про роботу свого відділу, обовязки працівників та відповідальність за вчасно виконану роботу. Наголосивши, що спеціаліст даного відділу повинен бути обізнаним у сфері державних фінансів, володіти знаннями з Бюджетного кодексу, бути дисциплінованим та комунікабельним.

Директор БУ Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ірпінської міської ради Діана Бондар розповвла про специфіку діяльності у сфері обслуновування. Щодо навичок - знання фінансів в органах місцевого та регіонального самоврядування комунікабельність, вміння спілкуватися з літніми людьми, а також із особами які потребують психологічної підтримки.

Заступник директора Департаменту контролю у галузі ЖКГ, інфраструктури та зв’язку Державної аудиторської служби України  Інга Семенюк розповіла свій шлях від конторолера-ревізора до заступника директора. Щодо специфіки їхньої діяльності, спеціалісти мають водіти законодавчо-нормативною базою, базовими  комп’ютерними програмами, бути  комунікабельними, прагнути розвиватись і самовдосконалюватись, вміти застосовувати навички на практиці.

Голова Райгородоцької ОТГ Житомирської області, к.е.н., доцент   Максим Самчик  зазначив у своїй доповіді,  що на сьогодні органи місцевого та регіонального  самоврядування потребують  як ніколи фахівців з фінансів із знанням іноземної мови для участі у грантових проектах. Маючи нагоду, спікер запросив студентів-випускників  на роботу в органи місцевого самоврядування із достойною заробітною платою.

Фінансовий директор групи Yellow - Бахтіяр Мамєдов поділився своїм  досвідом кар’єрного зростання від аудитора у міжнародній компанії до фінансового директора. Зазначиши плюси роботи в міжнародних аудиторських компаніях, а саме можливісь працевлаштування без досвіду роботи, але із знанням  іноземної мови. «Знання іноземної мови відкривають ринок праці на міжнародному рівні, а також розширяють можливості до глобальних масштабів» -зазначив спікер.

Заступник директора Департаменту комплаєнс-контролю та фінансового моніторингу НАСК «ОРАНТА» - Катерина Андрейцова розповіла про вимоги фінансиста у сфері страхування, розподіл посад  відповідно до функціональних обов’язків. Наголосила на компетентностях, яким має володіти спеціаліст, а саме знання програмного забезпечення:  Excel, 1С Бухгалтерія,  Pover Bi; уважність при роботі з документами; комунікабельність з різними підрозділами компанії. А також вміння переконувати клієнта у  своїй точці зору і чітко доносити свою позицію. Важливими також є навички самоорганізації тайм менеджменту та стресостійкість.

Консультант зі злиття та поглинання компаній і стратегічного розвитку бізнесу Олексій Гудзь з іноземної Компанії «PwC» Праги, яка знаходиться в Чехії поділився  зі своїм досвідом роботи за кордоном. Щодо навичок, то це знання іноземної мови, досконало володіти Excel, мати навички з Pover Bi, вміти користуватися Python, вміти комунікувати з клієнтами. А також важливе значення посідає командна робота, робота з клієнтами і корпоративна етика.

Бізнес-тренер та аналітик, колишня випускниця унівеситету Марія Ковальчук, яка працює в  Головному управлінні роздрібного бізнесу ПРАВЕКС БАНК розповіла про кар’єрне зростання, а саме шлях від касира  до бізнес-тренера. Зазначила, що складовими факторами успіху є знання іноземної мови, володіння аналітико-математичними здібностями. Дала пораду студентам не втрачати час, не шукати дорогооплачувальні курси, а здобувати освіту в університеті  і паралельно займатися саморозвитком, бути активним, набувати практичних знань та самовдосконалюватись.

Провідний аналітик PBI з Управління бізнес-фінансами закупівель і логістики  Андрій Гурин з МХП ПрАТ  розповів про специфіку своєї роботи, а саме про бізнес-аналітику. Щодо роботи у їхньому відділі, то працівник має бути не лише фінансистом, а й володіти аналітичним мисленням, надавати конкретні пропозиції щодо поставлених завдань. При працевлаштуванні в МХП перевіряється володіння цінностями компанії, а саме: постійний розвиток, відповідальність, внутрішнє партнерство, цілеспрямованість, чесність та відкритість. Щодо навичок - знання бухгалтерського обліку, 1С Бухгалтерії, Sap, Excel, Pover Bi. Дав рекомендацію студентам, не втрачати дорогоцінний час, навчастися і розвиватися.

Старший дистанційний консультант фінансовий з індивідуального бізнесу з  Укрсиббанку - цьогорічна випускниця університету Кристіна Підгайна розповіла свій шлях від навчання в коледжі, унівесрситеті паралельно працючи і набуваючи досвіду. Свій професійний шлях розпочала з 18 років з посади  кредитного менеджера в магазині Comfy. «Я навчалась, отримувала нові знання і мала величезне бажання йти розвиватись далі. Мій Завідувач сектору, випускник даного університету, завжди говорив, що коли маєш бажання – йди далі і нікого не слухай» - зазначила Кристіна. Для опанування професії в банку потрібна вища освіта зі спеціальності фінанси, знання з математи, інформатики, фінансів. Розповіла про рівень заробітних плат у банку і від яких факторів залежить ставка а також про систему мотивації праці.

17 листопада в продовження Науково-практичного семінару, підсумовуючи виступи спікерів, зі своєю доповідю виступила доцент кафедри публічних фінансів Галина Скрипник. Розповіла про порядок підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» відповідно до освітньо-професійної програми. Закцентувала увагу здобувачам щодо набуття загальних та спеціальних фахових компетенцій навчаючись в Державному податковому університеті.  А також розповіла  які посади може обіймати спеціаліст з фінансів в державних органах, в органах місцевого самоврядування, іноземних і вітчизняних компаніях, розглянувши посадові обов’язки фінансиста, проаналізувала ринок праці та рівень середньої заробітної плати спеціалістів з фінансів по Україні.

Повідний аналітик консолідованої інфрмації ТОВ «Віджі трейд» к.е.н.,  Михайло Буряк на завершення семінару поділився досвідом навчання і роботи на етапах кар’єрного зростання. Закцентував увагу здобувачів вищої освіти на знаннях і навичках під час прийому на роботу у свій відділ, а саме знання програмного забезпечення:  Excel,  Pover Bi, Python; знання іноземної мови. Розповів які програми навчання доступні і безкоштовні  на YouTube каналі, порекомендував займатися саморозвитком не втрачаючи дорогоцінний час і не боятися експерементувати.

Дякуємо доповідачам за цікаві і змістовні виступи, за практичні поради здобувачам вищої освіти щодо навчання та  влаштування  на роботу!

 

Дякуємо ЗСУ за можливість проведення даного заходу у відкритому форматі!