14 листопада 2024 р. кафедрою публічних фінансів факультету фінансів та цифрових технологій організовано та проведено Науково – практичний семінар «Професійні компетентності фінансиста в умовах сучасних викликів» з метою підвищення ефективності та якості наукових та практичних навичок, підготовки конкурентоспроможних фахівців з фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
Семінар був проведений у змішаному форматі для здобувачів вищої освіти спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Модератором заходу виступила д.е.н., професор, завідувач кафедри публічних фінансів Оксана Гордей, у вступному слові зазначила що в Україні є потреба у висококваліфікованих фахівцях, які будуть конкурентоспроможними на ринку.
До обговорення сучасних проблем підготовки фахівців з фінансів були залучені представники а також головні спеціалісти з Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України, Рахункової палати України, органів місцевого самоврядування, приватних іноземних та вітчизняних компаній, науковці, випускники університету. У науковому заході прийняли участь близько 75 учасників.
З вітальним словом до учасників науково-практичного семінару звернувся, к.ю.н., доцент, проректор з навчально – методичної роботи Іван Шемелинець. До вітального слова долучився д.е.н., професор, декан факультету фінансів та цифрових технологій Надія Давиденко, зазначивши що підготовку спеціалістів з фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку потрібно здійснювати відповідно до сучасних вимог ринку, враховуючи думки стейкхолдерів.
Начальник відділу нормативного забезпечення державного бюджету Департаменту державного бюджету Управління нормативного забезпечення бюджетного процесу, Міністерства фінансів України - к.е.н., Олександр Палюх у своїй доповіді розповів про вимоги, які ставляться до предентів в сфері публічних фінансів. А саме володіння базовими компетенціями: високий рівень теоретичних знань і професійних навичок; аналітичні здібності, вміння працювати з великим обсягом інформації; орієнтація на ефективне управління публічними фінансами; здатність працювати в умовах кризи та невизначенності а також професійна етика, відповідальність та комунікаціні навички.
Заступник директора департаменту по роботі з персоналом з Рахункової палата України Ірина Хаменко зазначила, що на сьогоднішний день потребують молодих, амбітних і досвідчених спеціалістів. Вимогами до претендентів є: знання базових компетентностей, етична поведінка, особиста відповідальність, мовна грамотність, ІТ грамотність. Щодо професійних компетенцій: вміння організовувати свою роботу, здатність комунікації, аналітичні навички, критичне мислення.
Начальник Департаменту звітності/обліку і комплаєнсу в «Object First», FCCA Андрій Пилипчук закцентував увагу на ключових навичках, які реальний бізнес очікує від здобувача, а саме: «Soft and hard skills», вільно володіти іноземною мовою. Наголосив на знанні цифрової грамотності, знаннях Excel, Pover Bi, вмінням аналізувати великий масив даних.
Директор Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку, звітності та розвитку Державної казначейської служби України Христина Харпола зазначила про знання нормативно-законодавчої бази що стосується державного бюджету, наголосила що у внітрішніх наказах іде чітка регламентації щодо кожної посади. Знання цифрової грамотності, слідкувати за змінами законодавства країни,
Начальник управління персоналу Державної казначейської служби України Наталія Кірієнко розповіла щодо вимог до посад державної служби, поділ на категорії, розповіла послідовність проходження співбесід. Зазначивши, що Казначейство потребує спеціалістів з такими компетенціями: знання законодівчої бази: ІТ грамотність або цифрова освіта; аналіз великих даних і робота в команді; вміння планувати свій робочий час наголосивши на там- менеджменті а також знання іноземної мови.
Заступник директора з комерційно-фінансових питань Вадим Киричук приватної виробничо-комерційної фірми «Бджілка» розповів про необхідні компетенції в приватному секторі у сфері бізнесу. «Щоб успішно працювати в динамічному середовищі фінансит має володіти: базовими компетентностями; вміння збирати, обробляти і аналізувати інформацію; аналітично і стратегічно мислити; комунікативні навички, здатність розвиватись і навчатись» - наголосив доповідач.
Reporting Manager Анатолій Прокопчук з ТОВ «Лімагрейн Україна» розповів про синергію освіти та досвіду в даній компанії: базові знання, аналітичне мислення, знання іноземної мови, комунікативні навички, а також постійно навчатся і розвиватися. HR Country Manager Яна Барцицька з ТОВ «Лімагрейн Україна» розповіла про покроковий алгоритм пошуку роботи в іноземній компанії, а також надала практичні поради здобувачам щодо складання резюме і як підготовитись до першої співбесіди.
Спеціаліст відділу планування та контролінгу компанії «Exte GmbH» з міста Нінбург з Німеччини Павло Парасочка поділився досвідом навчання і стажування за кордоном. Закцентував увагу здобувачів вищої освіти на знаннях і навичках під час прийому на роботу у свій відділ, а саме знаннях програмного забезпечення: Excel, Pover Bi, Python; аналітичне мислення; знаннях іноземної мови; вмінням комунікувати і вибудовувати професіні зв’язки. Порекомендував займатися саморозвитком, саме посилювати «Soft skills» не втрачаючи дорогоцінний час і не боятися експерементувати.
По заврешеню нуково-практичного семінару завідувач кафедри публічних фінансів Оксана Гордей подякувала усім учасникам, які знаходились в конференц залі і пребували он лайн, зазначивши: «Наша зустріч проводилась для вас здобувачі вищої освіти щоб ви зрозуміли, що ви потрапили саме туди куди хотіли. Ми дуже раді що ви з нами, а ми робимо усе можливе, щоб ваше майбутнє було як найкращим!».