8 грудня, під час XIV Міжнародної науково-практичної конференції "Трансформація фіскальної політики в умовах євроінтеграції", відбулося підписання Меморандуму про імплементацію елементів дуальної освіти між Державним податковим університетом (ДПУ) та Ірпінською міською радою (ІМР). Документ підписали в. о. ректора Дмитро Серебрянський та міський голова Олександр Маркушин.

Презентуючи згадуваний документ в. о.  ректора Податкового університету Дмитро Серебрянський наголосив, що це непересічна подія в масштабі України, адже ДПУ впроваджує перший пілотний проєкт з вдосконалення системи підготовки фахівців у сфері загальної середньої освіти на базі магістерської програми університету «Середня освіта (Історія. Правознавство)» для підготовки педагогічного потенціалу Міста-героя Ірпеня. Згодом в орбіту співпраці цього проєкту залучатимуться інші міста Київської області.

Міський голова Ірпеня Олександр Маркушин відзначаючи важливість цього проєкту для всієї громади, зробив наголос на тому, що це нова можливість для міста в поповнені педагогічного персоналу без відриву від школи на базі університету. За його словами, цілком природно, що співпраця між містом й університетом розширюється й консолідуються спільні зусилля, спрямовані на формування теоретично-практичного розвитку фахового потенціалу освітньої галузі.

Меморандум опрацьовано на основі актуальності сучасних освітніх програм, викликів і потреб нашого часу, в опрацюванні якого взяли участь фахівці Навчально-наукового інституту права (ННІ права), очолюваного Василем Топчієм. Таким чином НІІ права розроблено освітньо-професійну програму «Середня освіта (Історія. Правознавство)» для підготовки здобувачів вищої освіти за другим (магістерським) рівнем освіти за дуальною формою навчання для 2024 року вступу. Підготовка здобувачів за даною програмою за дуальною формою є першим досвідом серед закладів вищої освіти України, що підвищить імідж Університету у сфері надання освітніх послуг, сприятиме розвитку педагогічної освіти в Україні, буде свідченням адаптації нашого закладу освіти до нових форм і методів надання освітніх послуг і сприятиме тому, що Університет займе вагому позицію серед закладів, що здійснюють якісну підготовку педагогів. 

Дуальна освіта – це те, що потрібно місту й університету, роботодавцям, бо  це можливість заздалегідь підготувати кадри, для студентів – отримати практичний досвід роботи в період навчання.

Довідково.

Батьківщиною дуальної освіти вважають Німеччину, яка запровадила навчання у пропорції «30% теорії, 70% – практики» ще в минулому сторіччі. Далі цей підхід запозичили в Європі, Канаді, Південній Кореї та Китаї. В Україні дуальне навчання пілотували впродовж 2015-2017 років.

Чим ця програма актуальна для міста? У зв’язку зі збільшенням населення в Ірпінському регіоні існує проблема дефіциту педагогів у загальноосвітніх закладах. Дуальна освіта сприятиме вирішенню цієї проблеми в тому, що педагог, не звільняючись з роботи, матиме можливість навчатися і вдосконалювати свої професійні навички та здібності. Запровадження даного формату навчання забезпечить можливість працевлаштування відповідно до норм діючого законодавства студентів-магістрів, що беруть участь у програмі, на базі закладів освіти.

Адже дуальна форма здобуття освіти – це спосіб навчання, за яким теоретичний матеріал опановується в закладі освіти з викладачем, а практичне навчання проходить за місцем роботи. Такий підхід суттєво відрізняється від «практичних відпрацювань», оскільки в його основі не тільки закріплення теорії на практиці, а саме навчання в умовах практики.

Основне завдання дуальної форми навчання є усунення основних недоліків традиційних форм і методів навчання майбутніх кваліфікованих працівників, подолання розриву між теорією і практикою, освітою й роботою за фахом, та підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання.

До того ж, як зазначає МОН України, однією з переваг навчання за дуальною освітою є швидка адаптація до змін на ринку праці. Після випуску здобувачі, які будуть навчатися за дуальною формою, вже знатимуть та вмітимуть працювати за фахом, розумітимуть усі нюанси професії, а головне  мати досвід співпраці з досвідченими фахівцями.

Дуже важливо, що ДПУ налагоджує тісні зв’язки з місцевими органами самоврядування.