14 травня 2025 року науково-педагогічні працівники кафедри вищої та прикладної математики разом зі здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 014 «Середня освіта (за предметними спеціальностями)» долучилися до науково-методичного вебінару «Урок від «А» до «Я»: планую, коригую, проводжу».
Спікеркою заходу виступила Бондаренко Людмила Анатоліївна, учитель-методист, заступник директора КУ «Центр професійного розвитку «Освітня траєкторія» Дніпровської міської ради».
Методична актуальність заходу полягає в його орієнтації на вдосконалення планування освітнього процесу відповідно до вимог Державного стандарту базової середньої освіти та концепції Нової української школи. Під час вебінару було акцентовано увагу на потребі адаптації навчальних планів до когнітивних, соціальних і психологічних особливостей здобувачів освіти.
Цілі та завдання програми мали чітке спрямування на формування у педагогів здатності проєктувати освітній процес на основі поєднання методичної грамотності, аналітичного мислення та індивідуалізації підходів до учнів. Здобувачі освіти отримали знання щодо:
- теоретичних засад календарно-тематичного та поурочного планування;
- критеріїв ефективного освітнього проєктування;
- методів адаптації навчального матеріалу до конкретного освітнього контексту.
Практичний компонент вебінару сприяв розвитку навичок:
- розробки планів уроків з урахуванням дидактичних цілей та особливостей класу;
- використання різних джерел інформації для створення змістовного навчального контенту;
- оцінювання ефективності реалізованих планів.
Цінності, які просувалися в рамках заходу, включали:
- інноваційність у підходах до навчання;
- творчість у розробці методичних матеріалів;
- креативність у побудові структури уроку;
- мотивацію до постійного професійного зростання.
Тематика вебінару охопила такі ключові напрями:
- Поняття календарно-тематичного планування.
- Критерії розробки та методи перевірки реалізації планів.
- Структура та призначення поурочних планів.
- Формування практичних умінь у сфері педагогічного планування.
Участь у заході мала вагоме значення для професійної підготовки майбутніх учителів: вона сприяла інтеграції теоретичних знань з практичними навичками, формуванню стійких методичних установок, а також усвідомленню ролі планування як одного з ключових інструментів ефективної педагогічної діяльності.