26 вересня 2024 року відбувся методичний семінар на тему: «Особливості викладання курсу «Вища та прикладна математика у сучасних умовах». Спікер – Оксана Ярова, кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри кібернетики та прокладної математики для викладачів кафедри.

Основою методичної системи навчання математики майбутніх фахівців виступають продуктивні методики, а саме ситуаційне навчання, що передбачає осмислення студентами реальної життєвої ситуації. З одного боку такий підхід вимагає коригування змісту курсу вищої математики з огляду на його практичну орієнтацію, високий рівень інтеграції з комп’ютерними технологіями та ефективну організацію самостійної роботи студентів. А з іншого боку цей підхід безпосередньо дає студентам, для яких, на їхню думку, математичні дисципліни не є фаховими, відповідь на питання: «Як я буду використовувати ці знання у майбутній професійній діяльності?».

Вища математика є з’єднувальною ланкою між основним курсом математики і спеціальними дисциплінами, складовою частиною професійного навчання студентів. Обсяг і зміст цього курсу визначаються потребами спеціальності.

Викладачі намагаються відходити від авторитарно-репродуктивного навчання, моделюючи таку систему, яка б формувала у студентів ініціативність, інноваційність, мобільність, гнучкість, динамізм, конструктивність, комунікативність тощо. З метою розв’язання цих завдань викладачі впроваджують активні та інтерактивні методи, новітні технології навчання, які базуються на компетентністному підході.

Для опанування сучасними технологіями освіти викладачам необхідно приділяти  значну увагу власному вдосконаленню, формуванню насамперед у собі нових компетенцій педагогічної майстерності, тому вони систематично працюють з фаховою та педагогічною літературою, обмінюються досвідом під час засідань кафедри. Викладачі обговорюють підсумки взаємовідвідування занять, накопичений досвід викладачами.

Україні, як будь-якій іншій країні, потрібні фахівці, які не тільки могли б успішно жити і працювати в сучасних умовах, адаптуватися до умов, що швидко змінюються, але й бути професіональними, компетентними спеціалістами у своїй галузі, спеціалістами, які можуть логічно і абстрактно мислити, проводити дослідження, аналізувати отримані результати.

Розвитку математичної освіти сприяють: 

  • професійна спрямованість навчання математики,
  • використання міжпредметних зв’язків,
  • впровадження в навчальний процес методів активного навчання,
  • активізація та інтенсифікація навчання,
  • планування, правильна організація, систематичне керівництво самостійною роботою студентів та контроль за її виконанням.

Від студентів часто можна почути: «А навіщо нам ця математика?» Складність математики як навчальної дисципліни – в абстрактності її характеру. Блез Паскаль писав, що предмет математики такий серйозний, що зробити його цікавим не тільки можна, але й потрібно. Щоб зацікавити студентів, у навчальний процес впроваджуються методи активного навчання, зокрема дидактичні ігри, що мають професійну спрямованість тощо.

На завершення зустрічі викладачі кафедри щиро подякували пані Оксані за цікавий семінар.

Щиро дякуємо всім, хто долучився до он-лайн заходу!