30 січня 2025 року професором кафедри цивільного права та процесу Чеховською І.В., доктором юридичних наук, професором було проведено Науково-методичний семінар на тему «Формування індивідуальних освітніх траєкторій у сфері вищої освіти: зарубіжний досвід».
Слухачі мали можливість ознайомитись із результатами порівняльного аналізу основних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті» та норм, що регулюють аналогічні відносини в Польщі, Німеччині, Франції, Бельгії, США, Канаді та Японії.
Було зроблено висновок, що сучасна політика держав у сфері вищої освіти спрямована на забезпечення доступності, якості і безбар’єрності освіти. Діяльність щодо вдосконалення освітнього процесу безпосередньо пов’язана із запровадженням організаційно-правових механізмів, спрямованих на розширення можливостей здобувачів вищої освіти щодо формування індивідуальних освітніх траєкторій.
Досвід держав демонструє, що запровадження моделей індивідуальних освітніх траєкторій у закладах вищої освіти сприяє покращенню якості освіти і гарантує задоволення потреб та інтересів студентів. Загальною метою є забезпечення здобувачам вищої освіти права впливу на процес навчання та обрання освітньої траєкторії, яка відповідатиме їхнім освітнім та професійним цілям. Задля цього в державах, законодавство яких аналізувалось, прийнято спеціальні закони, відповідно до яких врегульовано питання освітньої орієнтації, персоналізованих підходів до реалізації особистісного потенціалу здобувача вищої освіти, вибору індивідуальних освітніх траєкторій.