Захід відбувся з нагоди Міжнародного дня студента, який пройшов минулого тижня, але зарядив на майбутнє всю спільноту нашого вишу, адже святкування проходило в кілька етапів. Очільник Студентського парламенту університету Владислав Скрипець та студентка навчально-наукового інституту Державного податкового університету, віце-президентка з регіонального розвитку Української асоціації студентів Олександра Ільницька також надихнулися новими ідеями під час зустрічі студентського активу країни з міністром освіти й науки Оксеном Лісовим та заступником міністра з питань вищої освіти Михайлом Винницьким.
Зустріч була ініційована громадською спілкою «Українська студентська ліга» та за участі Української асоціації студентів.
Про що говорив з студентами міністр, які наративи вони почули?
Як з’ясувалося Оксен Лісовий обговорював зі студентами не тільки основні напрями роботи міністерства, в умовах війни, а також трансформації, які мають вплинути на новий світогляд українських студентів, що спонукатиме їх будувати нову країну, починаючи з себе. Але наразі це не просто: «Ви навчаєтеся в системі, що була побудована для іншої країни — радянського союзу, якого вже не існує. Освітня мережа будувалася роками, але для тої країни. Для цієї країни потрібна інша мережа профтехів, шкіл, університетів — ці заклади мають бути іншими, щоб сформувати іншу людину. Людину для життя у вільному світі. Це різні технічні завдання. Тому ми працюємо над трансформаціями», — зазначив Оксен Лісовий.
Серед низки питань, що прозвучали від лідерів студентства до міністра, було й питання про виплату стипендій. Міністр відповів, що у бюджеті 2024 року на цю потребу заклали на 500 млн грн більше, ніж на 2023 рік.
Під час дискусії також постало мовне питання,стосовно спілкування на території кампусів державною мовою. Представники міністерства нагадали, що мовою освітнього процесу є українська.
Студенти також порушили тему впровадження розвитку індивідуальних освітніх траєкторій відповідно до нового законопроєкту.
«Одним із ключових принципів, що ми як міністерство наразі активно втілюємо, є розвиток суб’єктності студента. Студент має бути людиною, яка самостійно приймає рішення та відповідає за них. Коли ви самі вибираєте викладача та курс, ви формуєте конкуренцію та поліпшуєте якість освіти. Коли ви самі обираєте, скільки кредитів узяти для себе цьогоріч, регулюючи тим самим своє навантаження, ви формуєте свій освітній процес. Це все і є складовою суб’єктності», — розповів Михайло Винницький.
Ще одним з пріоритетів МОН є облаштування інклюзивних та безпечних просторів, а також оновлення освітніх програм відповідно до потреб сьогодення.
Відповідаючи на питання реінтеграції та визнання документів про освіту, виданих на окупованих територіях, Михайло Винницький чітко зазначив, що жоден документ, виданий окупаційною владою, не визнається Україною. Це є принциповою позицією держави і МОН.
Підсумовуючи зустріч Оксен Лісовий та Михайло Винницький подякували активним студентам і всім студентським організаціям за діалог та пошук спільних рішень, до яких і спонукатиме згадувана зустріч.